zaterdag 7 december 2013

Telefoon

Van driehoog een volwassen vent van zijn brommer lukt al jaren niet meer. Dat heb ik ook al lang geaccepteerd. Je wordt ouder, papa, en daar dien je je nederig bij neer te leggen.
  Het komt erop neer dat ik ‘s morgens nog tot een behoorlijke straal in staat ben, maar me de rest van de dag tevreden moet stellen met diverse varianten van een lekkende kraan. Het goede nieuws is dat ik er meestal ’s nachts nog niet uit hoef. Als ik me heb weten te beperken tot die ene alcoholische consumptie voor het slapen gaan, haal ik met gemak de volgende ochtend.
  Er zijn evenwel ook momenten dat zelfs het beeld van de lekkende kraan niet opgaat. Dan sta ik boven een wc-pot en komt er niks. Hoe ik me ook concentreer, hoe ik het aldoor draaien van de wereld probeer weg te denken, ik slaag er niet in de vochtverplaatsing succesvol aan te sturen.
  Dat is vooral zo als er anderen in mijn nabijheid zijn. Plassen in wegrestaurants heb ik altijd een crime gevonden. Als in de pisbak naast me een andere man zijn gulp opent, kan ik het wel schudden. Vooral omdat ik altijd het idee heb dat zo iemand staat mee te luisteren. Ook thuis op de badkamer krijg ik naast mijn tandenpoetsende echtgenote weinig voor elkaar.
  Gisteren op mijn werk dacht ik alleen in de mannen-wc te zijn. Ging er verdomme in het hokje naast me een telefoon. Nam die vent nog op ook.

(7-12-2013)     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten