zondag 15 december 2013

Lichtblauw

Zondagochtend negen uur. Terwijl de rest van het gezin nog op bed ligt, open ik het gordijn van de tuinkamer. Ik zie een grijze, naar lichtblauw zwemende lucht, waartegen de nu bijna helemaal kale eikenbomen scherp afsteken. Het is een dag met perspectief, constateer ik. Een dag die nog alle kanten op kan. Behalve dat we om half elf ontbijten, ligt er nog weinig vast.
  Ik denk aan fietsen, aan wandelen zelfs. Moet ik dat dadelijk aan mijn vrouw voorstellen? Haar ochtendgezicht zal meteen helemaal opengaan. Ze zal opnieuw van me houden. Voor ik het in de gaten heb, hebben we onze wandelschoenen aangetrokken en zijn we onderweg naar mijn vader of mijn schoonouders. Gelukkig heb ik nog even tijd om over bovenstaande vraag na te denken.
  Eerst maar eens de computer aanzetten en mijn mailbox checken. Ik verwacht enkele, hopelijk leuke reacties op mailtjes die ik gisteren verstuurd heb. Die blijken er nog niet te zijn. Wel is er een mail met als onderwerp ‘Dringend’. Dat werkt, althans bij mij, averechts. De afzender is ING. O zo’n mailtje, denk ik.
  Toch klik ik het open. Ik word aangesproken als ‘Geachte klant’, terwijl ik dat helemaal niet ben. Ik lees ook de eerste zin: “Onlangs heeft onze gegevens blijkt dat uw ING Bank rekening mogelijk gemaakt door een derde partij illegale binnenkomst.” Ik moet lachen en word boos. Zijn er echt mensen die hier instinken?
  Ik kijk naar buiten. Het lichtblauw lijkt te gaan winnen. Dadelijk komt mijn vrouw.

(15-12-2013) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten