dinsdag 17 december 2013

Project

Al te veel verklappen zal ik nog niet. De wedstrijd is nog maar net begonnen en de afloop is hoogst onzeker. Maar o, wat vind ik het nu al leuk.
  Of het voor mijn vrouw ook leuk wordt, is de vraag. Ik ben volgens haar al verslaafd en de koppelkoers waar we nu aan begonnen zijn, zou die verslaving wel eens verder kunnen aanwakkeren. Het risico dat ik tijdens de kerstdagen en de vrije dagen daarna met mijn hoofd te veel bij het koersverloop ben, is niet gering. Ik moet niet al te glazig uit mijn ogen gaan kijken en alert op haar vragen blijven reageren, anders ligt een echtelijke ruzie op de loer.
  Het idee komt van Frits. Nadat ik bij hem, de gemeentedichter van Leudal, op bezoek ben geweest, zijn we intensief gaan mailen. Na enkele mails lanceerde hij het idee om een gezamenlijk project op te starten, over de provinciegrenzen heen.
  Het ligt op het terrein van onze gezamenlijke hobby, het maken van lichte, vormvaste gedichten, en het heeft met de mooiste aller sporten te maken, de wielersport. Nogmaals, ik wil niet te veel verklappen, maar ik licht nog een tipje van de sluier op: in ons project speelt een berg een prominente rol. Een berg die ooit door een van de aartsvaders van de moeder van de vormvaste verzen te voet beklommen is. Ik doel natuurlijk op Petrarca.
  Het project is zo zinloos als Jan Kal ooit dichtte. Maar we gaan samen voor de top.

(17-12-2013)    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten