donderdag 5 december 2013

Storm

Vandaag gaat het stormen. Windstoten tot 130 kilometer per uur zijn daarbij mogelijk, lees ik. En dat op 5 december. De knechten van de goedheiligman, die dit jaar toch al minder welkom waren, zullen het op de Hollandse daken extra zwaar krijgen. Het is maar goed dat vele ouders bereid zijn hun werk over te nemen.
  Hier thuis zijn de kinderen al lang de sinterklaasleeftijd ontgroeid. Dat wil echter niet zeggen dat het feest aan onze deur voorbijgaat. Zoals een storm niet valt te ontkennen, zo konden wij de wens van onze kinderen om een surpriseavond te houden niet negeren. We hebben het vorig jaar een keer geprobeerd, maar dat vonden onze schatjes niet voor herhaling vatbaar. Bij sinterklaas horen sfeer en cadeautjes en daar komen ze maar wat graag voor naar huis. We vieren het aanstaande zaterdag. Dat de heilige zelf dan weer veilig in een stormvrij Spanje is, zal de pret niet drukken.
  Via een digitale loting heb ik enkele weken geleden het briefje getrokken van … Nee, dat mag ik nog niet zeggen. Hij of zij weet niet dat ik nog helemaal moet beginnen en nog geen enkel idee heb. Noch voor cadeautjes, noch voor de bijbehorende dichtregels.
  Ik heb mijn hoop gesteld op de storm. Als is de wind nu nog rustig, straks zal het steeds harder gaan waaien. Ik ga ervan uit dat het ook zal gaan stormen in mijn hoofd. Dan komen de briljante ideeën vanzelf. Hij of zij hoeft niet te wanhopen.  

(5-12-2013)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten