zondag 1 december 2013

Hemel

Ik gooi nog een blok hout in de kachel en pak twee pepernoten. Ze zijn dan wel niet zo lekker als die van de Coop, maar het zijn pepernoten. Ze horen bij het eindejaarsgevoel zoals ijsjes bij de zomer. Het blok hout wordt meteen door de vlammen verzwolgen. Het is hier behaaglijk en de tijd lijkt minder haast te hebben dan op andere dagen.
  Gisteren hebben we met onze vrienden uit het belendende huisje een wandeling gemaakt langs het riviertje de Hoegne. Een van de mooiste wandelingen van WalloniĆ« stond er op een bordje bij het begin van de route. Dat bleek niet overdreven. Watervalletjes, houten bruggetjes, een snel stromend riviertje, klimmen en dalen, wat kan een mens nog meer van de natuur verlangen. Het is hier net zo mooi als afgelopen zomer in Yosemite, zei ik tegen mijn vrouw.
  Na de wandeling dronken we in een houten uitspanning bij de Pont de Belleheid een Orval. Dat is lekkerste bier dat ik ken. Wat mij betreft mogen ze dat later in de hemel dagelijks schenken.
  Vervolgens reden we door naar Spa. Dat stadje is steeds meer bezig het verval van de tweede helft van de twintigste eeuw te keren. We vonden een Spaans restaurantje, dat pas twee maanden open is. Het was er niet druk, maar het eten was lekker.
  De zon schijnt. Mijn vrouw en de buurvrouw gaan wandelen. Ik ga zo verder met mijn boek, Magnus van Arjen Lubach. Wat kan een weekend op de hemel lijken.


(1-12-2013)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten