donderdag 19 december 2013

Stiften

Al heb ik een hekel aan kunstgras, ik had de Griekse held die er in dit moderne tijdsgewricht zijn wedstrijden op speelt een overwinning gegund. Maar de goden waren hem gisterenavond niet gunstig gezind. Ik heb het over de wedstrijd Feyenoord-Heracles in de achtste finales van de KNVB-beker.
  Allereerst hadden de goden kort voor de wedstrijd Martin Koeman tot zich geroepen. De dood van de vader van Feyenoords trainer legde volgens Volkskrant-journalist Iwan Tol ‘een schaduw over de wedstrijd’. Dat gegeven leverde Feyenoord natuurlijk een moreel voordeel op, zeker toen men kort voor de wedstrijd besloot met rouwbanden te spelen. Ik bedoel, dan ga je als verdediger toch net iets minder fanatiek voor de bal.
  Vervolgens schonken de goden hun Italiaanse lievelingszoon Pellè al na twaalf minuten weer eens een briljant moment. Hij draaide weg bij zijn directe tegenstander en schoot hard en gericht binnen, lees ik. Na die actie kuste hij ook nog eens zijn rouwband.
  Ten derde was daar Heraclied Rienstra. Diep in de tweede helft, bij de stand 1-1, begreep hij een goddelijke ingeving verkeerd. In kansrijke positie stiftte hij de bal. Dat deed hij volgens Iwan Tol evenwel met één t. Hij had beter kunnen kiezen voor een hard schot, schrijft Tol. Nee, Iwan, jij had beter moeten opletten toen de werkwoordspelling werd uitgelegd.
  De goden houden overigens nog steeds van spanning. In de verlenging lukte het Heracles niet te scoren, al speelde Feyenoord inmiddels met tien man. Koemans team won de strafschoppenserie met 6-5.

(19-12-2013)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten