donderdag 2 januari 2014

Rossig

Een van de prettige kanten van vakantie is dat je je niet dagelijks hoeft te scheren. Sinds tweede kerstdag heb ik dat niet meer gedaan en als ik, met uitzicht over de Ardense heuvels, over mijn kin strijk, voelt deze al behoorlijk begroeid. Zal ik een baard laten staan? Het is een vraag die eens in de zoveel jaren bij me opkomt.
  Als ik het tot het einde van de vakantie volhoud mijn scheermes ongebruikt te laten, kan ik mogelijk zien hoe een baard me zou staan. Nu de kinbegroeiing een opmerkelijke revival doormaakt, zou ik het ook best eens kunnen proberen. Misschien krijg ik er wel een voornamer uiterlijk van en gaat mijn vrouw nog meer van me houden.
  Eén keer in mijn leven heb ik me een week of drie niet geschoren. Dat was ergens aan het einde van mijn studententijd. Wat ik in die periode gekweekt had, begon al aardig op een baard te lijken. Opvallend was dat er een rossige gloed over lag, terwijl mijn hoofdharen toch echt donkerblond zijn. Dat maakte het jaren later iets minder vreemd dat de zoon van mijn zwartharige vrouw en mij rode haren bleek te hebben.
  Uiteindelijk heeft mijn vader de rossige baard in wording afgeschoren. Daar bleek hij erg bedreven in. Hij vertelde toen dat hij jaren zijn vader wekelijks had geschoren, de opa die ik nooit bewust gekend heb.
  Zal ik het hem aan het eind van de vakantie nog eens vragen? Het kan immers nog steeds.

(29-12-2013)       

Geen opmerkingen:

Een reactie posten